2016. április 2., szombat

Tartalommarketing

A tartalommarketing meghatározása

Tartalommarketingnek hívják azt a marketing technikát, amelyen keresztül érdekes és értékes tartalmakat oszthatunk meg, melyekkel könnyen elérhetjük jól meghatározott célközönségünket – és figyelembe véve azt, hogy természetesen vevőket szeretnénk faragni közönségünk tagjaiból.


Tartalommarketing a gyakorlatban

A tartalommarketing gyakorlatilag a vásárlókkal és lehetséges vásárlókkal való kommunikáció művészete, ami úgy folyik, hogy az közben vásárlásra nem ösztönöz. Ahelyett, hogy csak eladni szeretnél, valami olyat nyújtasz vásárlóidnak, ami okosabbá, tájékozottabbá teszi őket. Ez azt sugározza a vevők felé, hogy te és céged értékes információt szolgáltatsz vásárlóidnak, amelyet ők bizalmukkal támogatnak, és persze azzal, hogy nálad fognak vásárolni.


És vásárolni is fognak. Ezt a stratégiát rengetegen használják, köztük a világ legnagyobb cégei is, köztük a P&G, Microsoft, Coca Cole vagy a John Deere. Persze kis és középvállalkozások, de még magánszemélyek is használják ezt a technikát. Hogy miért? Mert működik!


A tartalommarketing célja

A tartalommarketing célja, természetesen mint minden más marketing technikának is valahol az eladásösztönzés, azonban egyre inkább „reklámtagadó” világunkban az olyan módszerek váltak egyre sikeresebbé, melyeken ez a legkevésbé látszik. 


A tartalommarketing célja tehát az, hogy magával ragadja és meg is tartsa a vásárlókat folyamatosan gyártott tartalmakkal, amelyeket a közönség változó igényeire kell szabni. Az így kialakult közönség lojális és elismeri az létrehozó szakmai tudását és kompetenciáját, így jó alapot képez az erre épülő sales technikáknak. Ez egy folyamat, amelyet integrálnod kell marketing stratégiádba. 


A tartalommarketing helye: hova kerüljön a tartalom?!

Tartalommarketingnek első sorban azokat a cikkeket, leírásokat nevezzük, amelyek a Te weboldaladon kerülnek elhelyezésre.

Ugyan így kiváló más megoldás – amellyel megint más közönséget szólíthatsz meg – ha egy külső, független portálra helyezel el PR jellegű cikkeket. A szabály itt is ugyan az: a cikk legyen érdekes, tartalmas – és csak elrejtve tartalmazza termékedet vagy szolgáltatásodat.

. A független oldalon megjelenő cikkekre sokat ad az olvasótábor – és nem utolsó sorban a link marketing működését is elősegíti!


A Tartalommarketing elemei, technikái kapcsolata más marketing stratégiai elemekkel

Sokan csak a szöveges tartalmak (cikkek) létrehozására koncentrálnak, azonban a tartalommarketinghez soroljuk a videó és grafikai (infografika) elemeket is használó technológiákat. Ennek oka a keresőoptimalizálásban végbement fejlődés, melynek eredményeképpen a SEO ma már valóban csak a minőségi tartalmakon alapulhat, és ennek egyik legjobb eszköze az új szöveges tartalom. 


A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás

Az online szövegírás jelentősen különbözik az offline marketing szövegek írásától (éppen ezért sem sikeresek feltétlenül az online térben a jó offline marketing szövegírók). Itt ugyanis ismerni és figyelembe kell venni a keresőoptimalizálás szabályait is, tehát egy jó tartalommarketing szakember egyben keresőoptimalizálló szakember is. Gondolhatnánk, hogy alkalmazhatunk két külön embert is a feladatra, azonban a keresőoptimalizálás a szöveg kitalálásakor, a cikk struktúrájának meghatározásakor kezdődik, majd folytatódik az on page SEO beállításokkal és zárul a linkmarketinggel. Mindennek egy gondolatmeneten belül kell végbemennie.


A tartalommarketing és a fizetett hirdetések

A Google AdWord CPC alapú hirdetési rendszerének algoritmusa alapján elmondhatjuk, hogy a tartalommarketing alapvetően hozzájárul a sikeres – költséghatékony és eredményes – CPC hirdetések indításához is.


De hogyan? Az AdWords ma már osztályozza az u.n. landing page-eket (amelyekre a hirdetések mutatnak). A jó landin page abszolút megfelel az AdWords rendszerében felvett kulcsszavaknak! A tartalommarketinggel alakíthatjuk ki landin page-ünk kulcsszórendszerét – amelynek köszönhetően nem csak az organikus találatok között, de a fizetett hirdetések között is elsőbbséget élvez majd.


Nem csak a kifejezett landing page esetében fontos azonban, hogy jól értékelje a Google. Az algoritmus a teljes weboldalad figyeli: ha jó Page Rank-et kap, hirdetéseid előkelőbb helyen – és olcsóbban is jelennek meg! A tartalommarketinggel tehát a SEO-t fejleszted, amely közvetlenül hozzájárul a fizetett hirdetések sikeréhez is.


A tartalommarketing és a közösségi média marketing

Bármilyen jó tartalmakat is írjunk, semmit nem érnek, ha azokat nem olvassák el. A keresőoptimalizálás lassú víz partot mos alapon működve, nyilvánvalóan sok releváns találatot hoz az idők során, azonban jelenleg a közösségi médiumokban történő megosztások hoznak tartalmainknak nagy látogatottságot, népszerűséget és így eredményt. Így látható, hogy a tartalommarketing sem állja meg magában a helyét, mint semmilyen más marketing eszköz sem. Tartalommarketing -> keresőoptimalizálás -> közösségi média marketing. Minimálisan ezek legyenek részei marketing stratégiánknak!


A tartalmak eljuttatása leendő vevőidhez kulcsfontosságú, ezért erre is időt kell szánni! Fontos a közösségi médium felületeid jó állapota (nagy rajongószám, magas elérések) mellett az is, hogy időt fordíts a megosztások megszövegezésére, hiszen egy jól megkreált poszt jelentősen növeli az átkattintási arányokat! 

 

A tartalommarketing eladást ösztönző mivolta: avagy hogyan lesz olvasóból vásárló?

A tartalmat eljuttatni az olvasókhoz, vásárlókhoz csak egy dolog. A tartalomnak olyannak kell lennie, amely valódi értéket közvetít: így céged szakértőként lép fel a témában, amelytől szívesebben vásárolnak az olvasók! Sőt – mehetünk tovább is: a tartalommarketinggel azokat az embereket is elérheted, akik talán még nem is tudják, hogy a Te termékedre, szolgáltatásodra van szükségük.


Hasznos, érdekes információkba csomagolva adhatod át terméked vagy szolgáltatásod, kvázi megoldást kínálva ezzel olvasódnak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése