2016. április 24., vasárnap

Öt fontos trend a közösségi médiában

Fontos, a közösségi marketing alapjait felforgató irányok bontakoznak ki a szemünk előtt. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő vázolta az idei év legfontosabb trendjeit a közösségi médiumokban.

A közösségi média, és ennek köszönhetően az online marketing folyamatosan változik, jelenleg azonban nagyon izgalmas irányok bontakoznak ki. Ezeket lehet figyelmen kívül hagyni, de aki sikert akar elérni marketing kommunikációjában, annak nem szabad a következő trendeket figyelmen kívül hagynia.

A mobil

Nincs ma már olyan, hogy online és offline. Marketing van, ahol több platformon érhetjük el az embereket, és egyre kisebb a különbség a mobil és a nem mobil között. Itt van velünk régóta, és a kkv-k még mindig sokszor rosszul kezelik – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd legfrissebb blogbejegyzésében. Pedig oda kell figyelni, mert a mobil egy új kapu egy webáruháznak. Ha jól csinálja valaki, akkor a paradicsom kapuja. Ha rosszul, akkor viszont maga a pokol, hogy fizetünk a mobil forgalomért (pl. Boost posztokkal), az emberek pedig odajönnek a weboldalra és le is pattannak, mert az nincs felkészítve erre. (A mobiloptimalizálásról itt olvashatja a  szakértő írását.)

idén sem költenek többet marketingre a cégek
Kép:Pixabay

Integráció
Egyre több olyan szolgáltatás olvasztanak magukba a nagy közösségi platformok, amiknek a természetes helye a weboldalon volt. Videók, hírszolgáltatás, vásárlás, a felsorolást a végtelenségig lehetne folytatni. A Facebook ebben élen jár, de más közösségi hálózatok is terveznek olyan lépéseket, amelyek egyre csökkentik a céges weboldalak szerepét. Mindenesetre a jövő abba az irányba mutat, hogy maga a webáruház csak háttér adatbázis lesz, a vásárlás viszont le tud zajlani a Facebook hírfolyamban egy hirdetésre kattintva. Ki fogjuk tudni fizetni pl. egy hirdetésben meglátott terméket úgy, hogy nem hagyjuk el a Facebookot. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesz szükség saját weboldalakra, de a szerepük át fog értékelődni.
Lokáció

A mobilnak köszönhető ez is: mindig tudjuk, hol járnak a vevők. Nem csak a Facebook, hanem az Instagram, a Foursquare, a Google, a Waze, stb. Lehet választani rengeteg megoldás közül, ahol utol lehet érni a potenciális vásárlókat, vagy olyan céllal, hogy becsábítsuk magunkhoz, vagy azért, hogy személyre szabottan tudjunk nekik kommunikálni.

Erősebb bevonódás

Egyre több lehetőség van arra, hogy bevonjuk az embereket, mélyítsük az elköteleződést, több élményt adjunk, ez pedig nagyobb esélyt jelent a vásárlásra. Az első lépés lehet, hogy nemsokára nem is egy kattintással kezdődik majd a vásárlásban, hanem az, hogy a felhasználó csak görget egyet hirdetésen. Felkeltjük az érdeklődését, ő görget egyet, még kíváncsibb lesz, görget még egyet, tovább megy, és átkattint, majd vásárol.

Ne csak egy médiumra koncentráljunk

A digitalitzált világunk olyan, mint egy Monopoly játék: meg kell szerezni azokat a játékmezőket, amire újra és újra rálépnek a felhasználók. Ha pedig elég sokszor rálépnek a kockáinkra, elég sokat fizetnek a figyelmükkel, ami növeli annak az esélyét, hogy tőlünk vásároljanak. Ezért olyan folyamatokat kell építeni, amikkel minden lényeges felületen ott tudunk lenni, és amik átívelnek platformokon, és átnyúlnak eszközökön. Ebben a legfontosabb szerepet a remarketing, és a saját adatbázis alapú hirdetések játsszák majd.

A jó cégnek is kell az online cégér
Egyre több kisvállalatban tudatosodik, hogy az online jelenlét elengedhetetlen számára a hosszú távú fennmaradáshoz. Vállalkozóként ezért érdemes tisztában lenni a digitális kor követelményeivel, és élni az internet nyújtotta reklámozási lehetőségekkel is, beleértve a különböző közösségi oldalakat.

Attól, hogy kicsi, még lehet profi
A mikrovállalkozásoknak éppen annyira, ha nem még inkább szüksége van a lehető leghatékonyabb infokommunikációs szolgáltatásokra, mint nagyobb versenytársaiknak, csak éppen arra általában kevesebb forrást tudnak elkülöníteni. A szolgáltatásként igénybe vehető szoftverek, webes alkalmazások kiváló megoldást nyújthatnak számukra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése