2016. április 2., szombat

Itt a Facebook legnagyobb változása – és amit jelent

A Facebook világszerte elkezdte élesíteni a reakció gombokat, amik a Like gomb kiegészítései lesznek. Elsőként az ismerősök posztjait lehet majd a like mellett egyéb módon is lereagálni. Később érkeznek ugyanezek a reakciók a Facebook oldalak posztjaira is. A változás az eddigi céges kommunikációt is felülírja.

Mint azt korábban megírtuk, a Facebook, már hosszú ideje teszteli az új reakciógombokat amelyek a Like kiegészítései lesznek. Február utolsó hetében a legnagyobb közösségi oldal végül élesíteni kezdte az új lehetőségeket. Az új funkció eléréséhez a Like gombot kell majd hosszan megnyomni, és megjelennek a további lehetőségek.

„Ez lesz az egyik legfontosabb változás a Facebook életében. Hiszen a Like gomb már a Facebook szimbóluma lett, és a használata már annyira általánossá vált, hogy sokan legszívesebben még e-mailben, vagy élőben is lájkolnának” – hangsúlyozta Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Fontos tudni, hogy nem csak a Facebook (egyik?) legfontosabb szimbóluma alakul át, hanem az az algoritmus is, aminek az a célja, hogy a Facebookban minél több időt töltsenek el a felhasználók.
facebook_like

Kép:Pixabay
Nézzük át, milyen változásokra számíthatunk cégként a reakció gomboknak köszönhetően!

Változik a hírfolyam algoritmus.
Ezt borítékolhatjuk, a Facebook ugyanis minden eddiginél több információval fog rendelkezni a felhasználókról. Eddig maximum azt tudta, hogy megnyomtam a Like gombot, vagy nem, esetleg hozzászóltam, megosztottam. Persze figyelte azt is, kattintottunk-e bárhova a cikkre, vagy mennyi ideig nézegettük a posztot kattintás nélkül.

Ez most már kiegészül azzal, hogy használjuk-e valamelyik érzelmi reakció gombot. Ha igen, melyiket milyen gyakran, de az is jellemezni fogja a felhasználók profiljait, ha egyáltalán nem használják őket. Minden ilyen apróság tovább fogja növelni azt az adathalmazt, amit a Facebook a felhasználókról gyűjt.

Jobb hirdetéscélzás
Ennek következtében az organikus megjelenés mellett a hirdetési rendszer is finomodni fog, mivel sokkal pontosabban fogja tudni a Facebook, milyen kapcsolatban vagyunk egy oldallal felhasználóként, azt is jobban fogja tudni a Facebook, mi jellemző egy oldal rajongóira, illetve milyen típusú rajongó csoportok tartoznak egy oldalhoz.

Persze nem valószínű, hogy lesz olyan célzási kategória, hogy „felhasználók, akik gyakran dühösek” de valamilyen következtetés alapú célzás előfordulhat később, ami nagyban alapul az érzelmi reakciók használatára.

Változatosabb kommunikáció
Ugyanakkor ezek a funkciók a Facebook kommunikációt is gazdagíthatják. Eddig ugyanis könnyen előfordulhatott, hogy valakinek volt valami bánata, egy kellemetlen helyzet, amit egyszerűen azért nem osztotta meg a Facebookon, mert nem akart lájkokat látni a posztján. Arra pedig elég gyakran láttunk példát, hogy egy szomorú eseménnyel kapcsolatos bejegyzésen lájkok tucatjai jelentek meg. Nem a rosszindulat miatt, hanem azért, mert nem tudták jól kifejezni az érzelmeiket az emberek. Pont ezek miatt vezetik be a reakciós gombokat: hogy a megfelelő érzelmi választ lehessen adni.

Trollveszély
Persze pont ennek köszönhető az is, hogy könnyebb lesz trollkodni. Akár véletlenül, figyelmetlenségből is lehet majd rossz gombot nyomni, de könnyen előfordulhat egy vicces poszt mellett valamilyen szomorú reakció, vagy fordítva.

Egyszerűbb üzenetek
A reakció gombok megoldást jelentenek egy olyan kommunikációs problémára is, amivel sok oldal, főleg politikai oldalak találkoztak. Amikor megpróbálják a negatív üzenetet, a tiltakozást átfordítani egy olyan értelmezésbe, amire könnyű lájkot nyomni. Ezek sokszor nagyon erőltetettek voltak, most egyszerűbb lesz, hiszen annyit kell csak írni, hogy „Jelezd Te is, hogy dühös vagy a helyzet miatt!”

Több embert lehet majd bevonni
Persze nem kellenek politikai témák ahhoz, hogy használni lehessen az új gombokat a kommunikációban. Egy megosztó témájú posztot is le lehet zárni úgy, hogy nem tudjuk, hogy sírjunk, vagy nevessünk, ezzel akár több embert is be lehet vonni a kommunikációba, ami mindenképpen jót tesz az oldalnak.

Használjuk a Facebookot és a Youtube-ot
Minden kétséget kizárva megállapíthatjuk, hogy a világ talán két legnagyobb virtuális tere a Facebook és a Youtube, melyek egyfajta globális médiumként működnek. A kereskedők részéről is hiba lenne nem kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése