Van már egy vállalkozása, de nem termel elég profitot?
Új termékkel, szolgáltatással akar megjelenni?
A mai gazdasági helyzetben, amikor cégek azért küzdenek, hogy fenn maradjanak, és ne kelljen csődöt jelenteni, akkor mi a megoldás?
Egy stratégia!
Egy olyan stratégia, amit Ön, mint cégvezető pontosan, lépésről lépésre nyomon tud követni.
Egy irányvonal, ami megmutatja Cége jövőjét.
Ez a stratégia a marketing.
Egy terméknek, szolgáltatásnak szüksége van marketingre.
Mi a marketing?
„a marketing kifejezés üzleti tevékenységünk előmozdítása érdekében végrehajtott összes cselekvés.
A tervezés mozzanatától egészen addig, amíg ügyfeleink megvásárolják a szolgáltatásunkat, vagy hazaviszik a termékünket.
Egészen addig, amíg törzsvásárlóvá nem vállnak.
A jelentés egyértelmű. A marketing akkor kezdődik, amikor elnevezzük az üzletet, és eldöntjük milyen szolgáltatással, kívánunk a piacra lépni. Idetartozik a gyártási eljárások vagy szolgáltatási módok, továbbá termékünk színének méretének és formájának meghatározása is.
Fontos szerepet játszik a csomagolás, a PR-tevékenység, a reklám, az értékesítés, igényfelmérés, telemarketing, problémamegoldás, üzleti terv, tervmódosítási folyamatok.
Ha most úgy érzi ez egy nagyon összetett feladat, akkor Önnek igaza van.”
/Jay Conrad Levinson/
A vállalkozói tevékenység minden formája igényli a marketinget.
Nem számit, hogy mekkora ez a vállalkozás!
Üzletünk lehet sikeres, sikertelen, de egy dolog van, ami a legfontosabb, hogyan vezettük be a terméket a piacra, és a piacon hogyan működtetjük.
Hogyan tegyünk szert nagyobb piaci szegmensre, hogyan érjük el, hogy folyamatosak legyenek a vásárlások, és hogyan érjük el, hogy legközelebb is a mi cégünk szolgáltatását, termékét válassza a vásárló?
Mennyi kérdés, amire választ kell kapni.
Ezek nélkül a válaszok nélkül csak vegetál egy vállalkozás.
A legtöbb vállalkozó a saját szakterületén felkészült szakember. Feladata, hogy működtesse a céget, megteremtse az anyagi hátteret, és profitot termeljen.
Ez nagyon egyszerűen hangzik így leírva.
De hol marad a piackutatás?
Az ügyfelekkel a folyamatos kapcsolattartás?
A döntés, hogyan is jelenjen meg a termék a piacon?
Kiknek akarja eladni a terméket?
Hol kell hirdetni, és még sorolhatom azokat a kérdéseket, amik menet közben felmerülhetnek.
Nézzünk egy egyszerű példát:
Tegyük fel, hogy tömegcikk gyártásával foglalkozik.
Legyen ez felsőruházati termék.
Meg van a varroda, és megfelelő számú munkatárs és anyag a gyártáshoz.
Van pénze kifizetni a béreket és járulékokat és az összes felmerülő költséget.
Optimális esetben legyártott egy hónap alatt akkora mennyiséget, hogy eladja a piacon.
Becsomagolva és dobozolva várja a vásárlókat.
De azok csak nem akarnak megérkezni!
Vajon miért?
Értesültek ők róla, hogy Ön mit kezdett el gyártani, milyen méretben, színben, férfiaknak, nőknek, gyermekeknek?
Gondolt arra, hogyan fogja termékeit értékesíteni?
Értékesítőkön keresztül?
Talán saját szaküzletet nyit?
Nagykereskedőknek akar eladni?
Kiskereskedőkkel szeretne szerződni?
Mindenkinek el akarok adni!!
Ezt fogja Ön mondani!
Mindenki hord ruhaneműt, amit én gyártok. - mondja Ön.
Valóban, ruhát mindenki hord.
De vizsgáljuk meg milyet!
Van, aki márkás ruhákat visel.
Van, aki távol keleti ruhákban jár.
Van, aki a kis szériás ruhaneműket részesíti előnybe.
Van, akinek a szabó varja a ruháit.
Tehát ki fogja viselni az Ön termékét?
Leszűkítette Ön a piacát?
Tudja Ön mit jelent a pozicionálás?
Gyűjtött Ön adatbázist az induláshoz?
Mennyi kérdés, amire Önnek, mint vállalkozónak, ahhoz, hogy sikeres legyen, meg kell válaszolni.
Vagy egy másik példa:
Tegyük fel, hogy Ön nagykereskedő, mondjuk több tízezer terméket, forgalmaz.
Ügyfélköre a kiskereskedők.
Több kiskereskedőhöz akarja eljuttatni az ajánlatát, de ott a dilemma, mi módon?
Reklámok?
Szórólap?
Hirdetések?
Média?
Melyiknek lesz vajon hatékony?
Mire kitapasztalja melyik az Önnek legmegfelelőbb, a költségek valószínűleg elviszik a teljes profitját.
Aztán ott van az a sarkalatos pont, hogy tartani kell az ügyfelekkel a kapcsolatot, hisz a kapcsolattartás az újabb vásárlás alapja.
Mikor, és milyen akciókkal rukkoljon elő.
Milyen értékű bonokkal lepje meg a törzsvásárlóit, és hogyan tegye.
Tudom, Ön most azt mondja- Ok ezeket, a kérdéseket már én is feltettem magamnak, és próbálkoztam is megoldani őket.
De tegye a szívére a kezét!
Sikerült?
A marketing egy olyan szakterület, amely teljes embert kíván. Teljes odafigyelést, hiszen ezen áll vagy bukik a Cég sikere.
A marketinget lehet félvállról venni egy ideig, de az a vállalkozás, aki nem tervezi meg mit fog, és hogyan fogja a termékét szolgáltatását értékesíteni a piacon, az még egy ideig elvegetál, aztán lehúzhatja a redőnyt.
Legtöbbször az történik, hogy elkezdik leépíteni a céget, először a felesleges munkaerőt küldik el, majd csökkentik a reklámra fordítandó összeget, majd úgy gondolva, hogy ésszerűen cselekszik, új termékkel jelenik meg.
Új termékkel jön ki, amikor még a régi is a nyakán van.
De szüksége van a piacnak az új termékre?
„Az ügyfeleket sosem érdekli, hogy Te mit csinálsz, milyen újdonságokkal jössz ki.
Egyetlen dolog érdekli őket: hogy az újdonság mit tesz értük? Hogyan profitálhatnak belőle?
Meglepően saját maguk vannak gondolataik középpontjában, és mindent abból a szemszögből
értékelnek, hogy az hogyan segít megoldani egy problémájukat, vagy hogyan segít elérni a vágyukat.
És pont.”
Az én nagy vesszőparipám a struktúra és tervezés.
Hiszem, ha egy cég nem tervezi meg előre az üzleti évét, akkor nem jut előre.
A marketing egy cég számára olyan kell, hogy legyen, mint az embernek a levegő.
Vagy gondoljon csak arra, amikor életében először szerelmes lett. Azonnal el akarta venni a
kiszemelt lányt feleségül, vagy a fokozatosan érlelődött meg a gondolat, hogy egyszer majd ez a nő
lesz életem asszonya?
Ugyan így vannak az ügyfelek is, bármilyen termékről is legyen szó.
A fokozatosság és a szorgalmas, kitartó munka hozhat az üzleti életben sikert.
Ne feledje: „az üzlet olyan sportág ahol csak első díjat osztanak!”
Amikor most arról beszélek Önnek, hogy milyen fontossága van a marketingnek, nem azért teszem, mert
üzletet akarok kötni Önnel, hanem, hogy elgondolkodjon azon, hogy az Ön vállalkozásában hol
vannak fehér foltok.
Milyen problémákat kell Önnek orvosolnia?
Biztos vagyok abban, hogy Ön is gondolt már ezekre, a kérdésekre, és mindig elhessegette a
gondolataiból.
Mint a kisgyerek, amikor rosszat tesz és megpróbálja azt takargatni.
Egy dolog azonban nagyon fontos!
Az őszinte kommunikáció.
Csak akkor tud a marketinges segíteni, ha pontos információk állnak a rendelkezésre.
Remélem, e rövid tanulmány Önt is továbbgondolkodásra ösztönzi.
Ha szeretne bővebben tájékozódni erről a témáról, kérem, iratkozzon fel hetente frissülő hírleveleimre. A jobb oldali menüpontban meg tudja ezt tenni.
Baráti üdvözlettel: Szabó Piroska
Társ az Ön vállalkozásának sikerében
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése