2016. március 31., csütörtök

Az internetes hírnév titka: a tartalommarketing




Biztosan te is sokat olvastál már arról, hogy a tartalommarketing hihetetlenül erős eszköz azok kezében, akik a weboldaluk népszerűségét és keresőmotoros jelenlétét akarják növelni.
A Moz.com szakértői felmérése a 2015-ös és a később várható optimalizálási trendekről azonban még a leghalványabb kételyedet is el fogja oszlatni.

Mi a tartalommarketing alapgondolata?

Ha a célpiacnak magas minőségű, releváns és értékes információt adunk, akkor azzal üzleti eredményeket érünk el. Ez a stratégia megtartja és növeli az olvasottságot, illetve javítja a márkahűséget.

Hogyan kelti fel a tartalommarketing a termékünk, szolgáltatásunk iránti érdeklődést? Informatív és edukatív tartalmakat állít elő, de ez még nem minden. A szakemberek infotainmentről beszélnek, azaz az információ (information) és a szórakoztatás (entertainment) szerencsés társításáról.

A legtöbben megfeledkeznek arról, hogy az olvasóiknak mindkettőre szüksége van. Pedig gondoljunk csak bele, ki ne szeretne úgy tanulni, hogy közben még élvezze is!

Mibe érdemes ezentúl időt és energiát fektetni?

A Moz.com felmérése 150 keresőoptimalizálási szakember tapasztalatát és a következő évre vonatkozó előrejelzéseit dolgozza fel. Meglepő módon a befolyásos és egyre befolyásosabbnak ítélt tényezők szinte kivétel nélkül a felhasználói tapasztalatra épülnek:

a jövő weboldala legyen mobil-barát: a szakértők 88%-a gondolta meghatározónak a jövőre nézve, és 0% gondolta úgy, hogy csökkeni fog a jelentősége,
olvasható: 67% gondolta fontosnak,
felhasználóbarát: 67% ítélte meghatározónak.
plusz, egy jó applikáció garantálja az internetes hírnevet: ha az applikációd népszerűbb, mint a versenytársaidé - fogalmaz Simon Abramovitch -, a Google észre fogja venni.
A felhasználók viselkedése nagyobb hatással van a Google algoritmusára, mint eddig bármikor.

A Google azt adja az embereknek, amit azok akarnak, foglalta össze Russ Jones. Ha idejük nagyrészében egy brandre keresnek rá, a Google megadja nekik. A Google-nek nincsenek előítéletei, csak nekünk vannak.

Úgy tűnik, a manipulatívabb eszközök ideje lejárt, vagy legalábbis egyre csökken a befolyásuk. A fizetett linkeknek a szakértők 55% nem jósol nagy jövőt, csupán 4% gondolta úgy, hogy meghatározóak lesznek .

Milyen következtetést vonhatunk le? Ha valami nem stimmel a weboldaladdal, kevés a látogató, gyors a kilépés, nincs annyi konverzió, amennyit szeretnél, akkor egy dologra kell mindenekelőtt koncentrálj: tartalmilag kell fejleszteni az oldaladat.

Azaz, tedd fel magadnak a kérdést: Van elég hasznos és érthető információ az oldalamon?

Akinek halálhírét keltik, az sokáig fog élni

Bár az interneten elérhető gigantikus mennyiségű szöveg kapcsán sok szó esett arról, hogy teljesen mindegy, ki írja őket, mind a mai napig fontos, és egyre fontosabbá válik, hogy ki a szerzője egy adott cikknek, blogbejegyzésnek. Ne értsük félre: a tartalommarketing még mindig az olvasónál kezdődik. Nem ÉN, hanem TE. Nem a saját problémáid, hanem az olvasódé. Kínálj megoldást a problémáira!

A tartalommarketing három dolgot követel tőled:
1.      merészség
2.      koncepció
3.      gyakorlás

Nem kell zseninek lenned! Már most tudod, hogy a szövegeid tartalma új kapukat nyit majd az olvasód előtt.

A szövegírás a tartalommarketing legerőteljesebb eszköze. Hozd ki a benne rejlő potenciált!
Ne csak egyszer, hanem ezentúl mindig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése