Mitől sikeres egy prezentáció? Hogyan lehet hatékonyan eladni egy ötletet?
A legfontosabb, hogy egy prezentációval érzelmeket váltsunk ki. Egy sikeres előadásnak egyszerre van ritmusa, és hatással is van a hallgatóságra.
Nagyon fontos egy hosszabb prezentáció során, hogy a hallgatóság legfeljebb 10 percig képes figyelni. Éppen ezért egy előadást úgy kell felépíteni, hogy 10 percenként legyen egyfajta ritmusváltás, így folyamatosan fenntartható lesz a figyelem, az érdeklődés.
További fontos eleme a prezentációnak az érzelmi intenzitás.
Nem feltétlenül attól jó egy prezentáció, ha nem hibázik az előadó, ugyanis az emberi hibákat mindenki megbocsájtja, hiszen ettől olyan érzésük van a résztvevőknek, mintha az előadó a hallgatóságból jönne, ezért sokkal emberibb és közelebb áll hozzájuk. A lényeg tehát, hogy senki ne görcsöljön azon, hogy hibátlanul adjon elő valamit – persze a másik véglet sem jó, ha szinte mindig meg kell állni kijavítani valamit.
Így készüljön fel
Egy előadónak mindig legyen „B” terve arra, ha közbelép a technika ördöge. Egy jó előadó készüljön egy „vak” verzióval, hogy más segédletek nélkül is érthető és élvezhető legyen az előadás.
Interakció
Az előadó mindig lépjen interakcióba azokkal, akiknek tartja az előadást. Figyeljen rájuk oda, gondolkozzanak együtt, egy-egy kiszólás, költői kérdés is megfelel, a lényeg itt is a felkészültség – hiszen aki bizonytalan magában, az nem fog tudni reagálni a közönségére. A középszerű hozzáállás középszerű prezentációt szül.
Mitől lesz emlékezetes?
Ha a technika is az előadóval van, akkor érdemes kivetítőt használni, a vizuális támogatás sokat dob egy-egy előadáson. Nem kell feltétlenül hatásvadász képekre gondolni, néha egy-egy jó időben, jól eltalált szó is „üthet”.
Az előadás legyen olyan, akár egy történet, és az előadó, ha lehet, vigyen bele fordulópontot. Akár egy üzleti prezentációban is van helye érzelmeknek, feszültségnek, csak legyen alaposan megtervezve, és legyen jó az időzítés.
Mitől lehet rossz egy prezentáció?
*lekezeli az előadó a hallgatóságot
*túl sok a szakkifejezés
*előadó van a középpontban, nem a hallgatóság
*előadó felolvassa a szöveget, így elveszíti a közönséget
*hiányzik a stratégia: mit is akar eladni az előadó?
*egyhangúság, monotonitás
*szenvedély hiánya
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése